Katinka Hilders - van de Wetering nieuw fractievoorzitter CDA

katinka klMet ingang van september is Katinka Hilders – van de Wetering de nieuwe fractievoorzitter van het CDA in Weesp. Zij wisselt de voorzittershamer met Jan Renzenbrink die naast Cees Sluijk als CDA-raadslid actief blijft.
Katinka Hilders heeft de afgelopen anderhalf jaar ervaring opgedaan als raadslid en in de jaren daarvoor is zij actief geweest als commissielid.
Jan Renzenbrink blijft lid van de CDA-fractie. Op deze wijze blijft er vanuit ervaring en behoud van het collectief geheugen inbreng van binnen de CDA-fractie.
De toekomst is met alle fusieperikelen nog ongewis maar het CDA is er nog niet zo van overtuigd als ander partijen dat het goed is om met ingang 2022 alle sleutels van de stad Weesp in te leveren bij Amsterdam. De CDA-fractie blijft zich sterk maken voor inbreng en invloed vanuit de Weesper samenleving bij het fusieproces en rekent op veel inbreng en aandacht van Weespers.
De komende maanden wordt er aan bestuurs-overeenkomsten en herindelingsvoorstellen gewerkt. Het CDA blijft aandacht vragen voor de wijze waarop dit gebeurt zodat Weespers en de Weesper gemeenteraad goed argumenten en feiten kunnen afwegen.
Hoe deze voorbereiding op beslissingen zich ook ontwikkelen er zijn na de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 nog steeds CDA raads- en commissieleden nodig die ervaring hebben en ervaring moet je nu eenmaal opbouwen. Ook is het CDA blij dat er weer een vrouwelijke fractievoorzitter is want dat past goed in onze Weesper traditie. Wellicht dat er ook anderen vrouwen met interesse voor hun eigen Weesper omgeving, geïnspireerd worden om zich aan te melden om de CDA-fractie voor de komende jaren te versterken. Katinka Hilders wil je graag informeren over wat mogelijk is en wat er voor voldoening uit te halen valt want uiteindelijk is politiek ook gewoon leuk.
(september 2018)